Khamis, Januari 15, 2009

munajat perdana - selamatkan palestin!

apakah tindakan kita sebagai saudara islam dan sebagai manusia?

mrsm kkb akan menganjurkan program munajat palestin pada 16 januari 2009 (jumaat) bertempat di dataran letak kereta mrsmkkb bermula jam 8.45 - 10.45 mlm. program ini akan disertai oleh guru, kakitangan dan pelajar.

antara program yang akan diadakan ialah :

solat isya' berjemaah
solat hajat
tayangan filem : "GAZA : Under The Siege"
penyerahan sumbangan kepada tabung gaza

selain itu, program isaniah yang dikhususkan kepada pelajar tingkatan empat turut memasukkan slot "anti-zionis/save palestine". antara aktiviti yang dijalankan ialah melukis poster, sepanduk menyatakan sokongan kepada palestine, boikot barangan AS-(pemilik /penyokong yahudi), mengenali dan melukis peta israel dan palestine, dan tayangan filem "Umar Mukhtar - Lion of the Desert" iaitu kisah seorang pejuang libya yang menentang penjajah itali pada perang dunia pertama.

program munajat perdana adalah kemuncak kepada program dan aktiviti yang dijalankan oleh pelajar sejak israel menyerang Gaza. selain ceramah mengenai palestin, sejarah zionis/israel, solat hajat diadakan selepas sembahyang isya' dan *doa qunut nazilah pula dibaca setiap kali sembahyang subuh. ini akan dilakukan sehinggalah israel berhenti membunuh rakyat palestin.dalam pada itu, kakitangan dan guru turut membuat kutipan derma untuk dilsalurkan ke tabung gaza. para pelajar juga turut digalakkan menderma dan kutipan daripada pelajar akan dibuat pada malam tersebut.

inilah jihad kecil yang mampu kita lakukan selain bekerjasama memboikot barangan/produk dari Amerika Syarikat yang dimiliki oleh yahudi atau penyokongnya. inilah kemampuan kita.

selamatkan palestin, hancurkan israel!

* qunut nazilah ialah bacaan doa tertentu yang dibaca selepas doa qunut dalam sembahyang subuh berjemaah. ia bertujuan untuk memohon bantuan Allah supaya melindungi orang Islam dan mencabut kezaliman yang dilakukan oleh orang kafir. sejarahnya bermula pada zaman Rasulullah apabila berlaku kematian 60 orang penghafaz Al-Quran yang dibunuh. Rasulullah telah meminta para sahabat membaca qunut nazilah ini selama sebulan.
(terima kasih ustaz azharuddin)

siapa yahudi? siapa islam? lawati dan baca :http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0114&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_06.htm
(terima kasih wan hasifi amin atas kiriman anda)

2 ulasan: