Khamis, November 13, 2008

Cuti Semester

Hari yang ditunggu-tunggu oleh semua pelajar telah tiba...jika selama beberapa hari ini jasad sahaja yang kelihatan, manakala jiwa pula telah lama berada di rumah...(tak sabar rasanya nak main game, tengok tv, tidur sepuas-puasnya, makan masakan ibu ( atau bibik...!))dan juga ada yang telah merancang melancong ke dalam dan luar negara...hmmm.. jangan lupa bawa ole-ole untuk cikgu..;) Akhirnya...tarikh keramat itu tiba jua.
Pelajar-pelajar tingkatan 1,2 dan 4 telah pulang bercuti pada Khamis, 13 November 2008 selepas menamatkan kertas peperiksaan terakhir sekitar jam 11.00 pagi. Kebanyakan pelajar ini balik dijemput oleh keluarga masing-masing memandangkan banyak barangan dan homework yang perlu dibawa balik untuk diselesaikan semasa cuti. masing-masing membawa lebih daripada satu beg dan berkotak-kotak buku (semangat beb!). Pemandangan seperti ini biasa dilihat sewaktu pulang bercuti - baru sedar betapa banyaknya barang-barang yang dibawa selama ini..
Seperti biasa juga, aktiviti rutin sebelum balik bercuti iaitu aktiviti bergotong-royong membersihkan kelas telah diadakan pada hari Rabu mulai jam 3.00 petang, manakala di asrama pula pada sebelah malamnya. Keadaan sunyi-sepi di blok F dan A memandangkan hampir kesemua penghuninya telah pulang (aman dunia..hehehe). Yang hanya tinggal beberapa orang pelajar PUM, Reka Cipta dan Kelab Robotik yang perlu menyiapkan tugasan masing-masing sebelum boleh balik bercuti. Di Blok K dan B pula masih dihuni pelajar tingkatan 5 yang masih bergelut dengan peperiksaan SPM.
Jika pelajar-pelajar telah bersuka-ria di rumah, guru-guru pula masih 'bertarung' dengan kertas jawapan yang perlu ditanda dan perlu di 'key-in' selewat-lewatnya pada 18 November ini. Guru-guru hanya mula bercuti mulai 19 November (itu pun jika semuanya beres!). Beberapa orang guru tingkatan 5 serta warden pula bergilir menjalankan tugas.
Keputusan peperiksaan akan dihantar ke rumah pada waktu cuti ini beserta laporan subjek dan laporan homeroom (yang berkenaan sahaja). Ingatan kepada semua pelajar, gunakan waktu cuti ini dengan sebaiknya dan bagi pelajar tingkatan 2 dan 4, lakukan persediaan awal untuk PMR dan SPM anda.

Pelajar-pelajar ini akan kembali semula ke maktab pada 5 januari 2009 untuk memulakan sesi baru persekolahan manakala 30 Disember 2008 pula adalah tarikh guru mula bertugas.

Selamat Bercuti!

1 ulasan:

  1. syabass....satu blog yang menarik, merupakan permulaan yang baik..

    BalasPadam