Isnin, Februari 15, 2010

angin kencang dan suasana panas

Salam satu malaysia....
seperti biasa pada penghujung tahun dan diikuti awal tahun berikutnya adalah musim berangin(tidak sampai ribut pun) yang hebat di mukim buloh telor di mana terletaknya MRSM KKB.....kali ini disertai dengan cuaca panas membakar sehinggakan rumput di padang dan sekitar kawasan maktab kelihatan begitu kering dan seolah-olah garing/rapuh....
sehubungan dengan itu para warga maktab amnya dan para pelajar khasnya dinasihatkan berhati-hati terutamanya dalam menjaga kesihatan(pastikan anda meminum air masak sebanyak yang mungkin) dan awas dengan pintu dan juga objek-objek lain yang ditolak angin....kerana anda MUNGKIN TERCEDERA!

4 ulasan:

  1. kita tengok berapa ramai yang akan tumbang masa merentas desa nanti, yang berlari dah tentu, yg cuma berdiri pun ikut sekali rebah ditiup angin dan dipanah sinaran matahari jam 3 petang!bahangnya...aduhai..

    BalasPadam
  2. Cuti leh tak time merentas desa nih???? Ni bahang menggaringkan kulit masa g Sabah pn x ilang lagi nih dan nak merentas desa la plak, pastu sukan tahunan adoiiii!!!... Dah mcm alien dah kulit nih!!!

    BalasPadam
  3. sape suh gi sabah..heheh...ala...nnt kulit tu brsalin baru..huhu..lgpon, kulit sedia ada dah mmg mcm alien..

    BalasPadam
  4. Bercakap pasal kena minum air yg banyak. harap pihak asrama byk kan mesin mineral air d kantin sekolah.kadang2 bila kami ke kantin sekolah mesin air tu tak berfungsi,dan lagi satu kalau bolih jual lah air suling ni dgn harga yg murah sikit,apa pendapat tuan?tak dapat harga subsidi ke dr pihak kerajaan?harap usahkan utk warga KKB tk.

    BalasPadam