Isnin, Mac 02, 2009

KEM KEPIMPINAN 2009

Kem Kepimpinan khusus untuk BWP, LDP dan beberapa orang ahli Badar (Badan Dakwah dan Kerohanian) telah diadakan di Kamar Aishah Resort, Ulu Tamu, Batang Kali pada 27 & 28 hingga 1 Mac 2009.
seramai 42 orang pelajar menyertai kem yang antara lain bertujuan untuk memantap dan memperkasakan badan perwakilan pelajar yang banyak membantu urusan maktab. peserta terdiri daripada pelajar tingkatan 3 dan 5. kursus ini lebih banyak memberi pendedahan dan maklumat berkaitan kepimpinan seperti mengendali/membuat minit mesyuarat, kertas kerja, pengucapan awam, protokol, komunikasi asertif dan Budaya MRSM. penceramah terdiri daripada timbalan-timbalan pengetua akademik dan kokurikulum, guru-guru cemerlang dan ketua jabatan. walaupun masa yang singkat dan maklumat yang disampaikan terhad, ia sedikit sebanyak dapat membentuk ciri-ciri pemimpin seperti yang diperlukan antaranya: berkaliber, bertangungjawab, dedikasi, berpengetahuan dan amanah.
hujan lebat yang turun hampir setiap hari menyebabkan paras air sungai meningkat dan agak keruh. acara meredah sungai seperti yang dilakukan dalam kem2 terdahulu tidak dapat dijalankan kali ini. bagaimanapun, mereka dibawa berjalan oleh komandan kem, cikgu nasir sehingga ke kolam air panas di ulu tamu sambil setiap kumpulan membawa plastik sampah untuk mengutip sampah-sampah bukan organik yang terdapat di sepanjang perjalanan. setibanya di kolam air panas, mereka diberi peluang merasai tahap kepanasan air di situ.
sebelah malamnya pula..acara tradisi-BBQ. orang kuat tentunya kak ja kaunselor...semua bahan beliau yang sediakan. kalau dia tak ada, tak ada la BBQ...tukang jaga api pulak en zainin dan cik adlin (ambik tempat ayah...hehe). TPHEK, en 'pak' hussin bermurah hati menaja udang dan kerang. Bagaimanapun, kerang hanya dikhususkan kepada ajk sahaja bagi mengelakkan terjadi masalah yang tidak diingini. malam tu masing2 kekenyangan makan ikan siakap, udang, sosej, potato salad, ditambah nasi goreng cina, bihun, air sirap bandung....
ucapan ringkas tetapi bermakna daripada puan pengetua menutup secara rasmi majlis berkenaan pada keesokan hari. dalam ucapannya bonda pengetua mengingatkan para peserta supaya memegang tanggungjawab yang diamanahkan dengan amanah dan dedikasi . beliau juga turut menegur segelintir pemimpin pelajar yang hanya bangga memakai pakaian rasmi BWP/LDP tetapi tidak bersungguh dalam menjalankan tugas.
turut sama dalam majlis ini ialah TPHEP Tn. Hj. Abd. Ghani Yahya, TPHEK En. 'Pak' Hussin Ghazalli, penyelaras kem Pn Disdi Munah Mad Saman, komanden kem En Mohd Nasir Mohd Faroji dan barisan ajk yang terdiri daripada guru dan kakitangan.
majlis diakhiri dengan makan tengah hari dan usai acara makan dan solat zuhur, acara mengemas pun bermula. Peserta bertolak balik ke maktab pada kira-kira jam 3.00 petang.
minggu depan, di tempat dan masa yang sama akan berlangsung pula kem jati diri tingkatan 3 dan 5.

4 ulasan:

  1. bwp2008/2009 mmg gempak!!!!konon je la...hai abg wadi!!!!!sihat ke????pak cik nor jantan sihat ke????

    BalasPadam
  2. ni bunyi cam jelesss jee...ni batch 2008 kan?kan?

    BalasPadam
  3. no fon kem ada x? email to yanz_din84@yahoo.com

    BalasPadam