Khamis, Mac 10, 2011

MAJLIS LERAIAN KASIH PENGETUA

MRSM KKB akan menerima pengetua baru (lagi..!)
Bersempena kenaikan pangkat dan perpindahan puan pengetua MRSM KKB, Pn. Siti Fatimah Hassan satu majlis meraikan beliau diadakan di Hotel Crystal Crown, Kepong pada Khamis, 10 Mac 2011.
Majlis yang dihadiri oleh TPHEA, TPHEK, guru dan staf turut diserikan dengan kehadiran beberapa orang wakil Muafakat iaitu YDP Dato' Ahmad Hj Md Yassin, timbalannya Tn. Hj. Radzuan Abdullah dan ajk En. Ahmad Sufian Abd Ghani.
Turut sama diraikan dalam majlis ini ialah Pn Azalina Abdullah, Guru Sejarah yang akan berpindah ke MRSM Felda, Trolak kerana mengikut suaminya yang bertugas di Tapah, Perak.
Intipati ucapan penghargaan daripada wakil guru, Pn. Nurhaniza Mokhtar (yang juga merupakan bekas anak murid beliau ketika di MRSM Kuala Terengganu) dan Pn. Rosnani yang mewakili staf bernada sama. Pn Fatimah atau lebih mesra dipanggil 'Kak Ti' (atas permintaannya) dalam kalangan guru dan staf digambarkan sebagai seorang yang tegas dan garang. Bagaimanapun, umum mengetahui beliau bersikap demikian hanya sewaktu dalam tugas. Di luar, beliau seorang yang mesra dan terbuka. Padanya, apa yang berlaku sewaktu bekerja tidak perlu di bawa ke luar.
Dalam ucapannya perpisahannya, Pn Siti Fatimah menghargai setiap pengalaman yang diperolehi sepanjang 3 tahun 4 bulan berada di KKB kerana ia amat berbeza dengan suasana persekitaran sewaktu beliau bertugas di MRSM Kuala Terengganu dan MRSM Muadzam Shah. Baginya tugas di KKB amat mencabar terutama dalam menghadapi kerenah ibu bapa. pengalaman pertama kali menikmati nasi ambeng dan makan beramai-ramai serta menghadiri majlis rewang juga menjadi kenangan manisnya. Beliau memang dikenali sebagai seorang yang suka memasak dan menjamu tetamu. Perpindahannya ke MRSM Tumpat juga sebagai memenuhi tuntutan tanggungjawab sebagai seorang anak terhadap ibunya yang semakin uzur di kampung halamannya di Kelantan.
Tempoh 9 tahun berada di KKB juga meninggalkan kesan kepada puan Azalina. walaupun sedih, tetapi beliau bersyukur kerana hasratnya untuk tinggal bersama keluarga tercapai tanpa perlu meninggalkan kerjayanya di MRSM.
Upacara penyampian cenderahati kenang-kenangan untuk kedua-duanya turut diadakan sebgai tanda penghargaan dan ingatan daripada pihak Maktab dan Muafakat. Majlis yang berlangsung dalam suasana yang mesra dan ceria itu berakhir pada jam 5:00 petang.
Kedua-duanya akan mula bertugas di tempat baru mulai Isnin, 14 Mac 2011.Guru Sejarah baru akan melapor diri pada tarikh yang sama, manakala pengganti pengetua masih belum diputuskan oleh pihak BPM. Sehingga itu, 'selamat datang' kepada pengetua ke-6.., sama ada ia dari kalangan orang dalam atau dari maktab lain...tungggguuuuuu..!!!!











5 ulasan:

  1. Owh, cikgu Azalina pindah jugak ke?

    Teringat cikgu tu, sebab die baik dengan saya dan pernah mengajar.

    Kirim salah pada die ye :)

    BalasPadam
  2. kehadiran baba turut menyerikan majlis

    BalasPadam
  3. larh, patutlah pelajar2 ramai berpesta pada hari Jumaat, sebab ramai cikgu gi majlis tu........

    BalasPadam
  4. pesta?hari jumaat? majlis tu hr khamis.baca smpai habis,jgn amalkan baca tajuk je...

    BalasPadam