Isnin, Januari 31, 2011

PENDAFTARAN PELAJAR TINGKATAN 1 DAN 4 2011 (1ST INTAKE)

TENTATIF HARI PENDAFTARAN

Tarikh : Isnin, 7 Februari 2011
Masa : 8.30 - 11.00 pagi
Tempat : Dewan Al-Ghazali, MRSM Kuala Kubu Bharu.

8:30 - 11:00 pagi - Pendaftaran pelajar
11:00 - 12:30 tgh. - Taklimat Pengetua MRSM KKB *
12:30 - 01:30 ptg. - Perjumpaan pelajar/ibu bapa dengan penasihat homeroom *
02:30 -06:30 ptg. - Para pelajar mengemas bilik di asrama

* sangat penting

** Ibu bapa diminta meninggalkan maktab sebelum 06:30 petang

Mohon kerjasama agar dapat hadir awal dan menyelesaikan urusan di kaunter pendaftaran SEBELUM TENGAH HARI bagi melancarkan perjalanan program dan tiada kesulitan yang timbul atas sebab tersebut.

PERATURAN SEMASA PENDAFTARAN

* Semua pelajar dikehendaki BERPAKAIAN LENGKAP SERAGAM SEKOLAH (pelajar dari SEKOLAH HARIAN boleh memakai seragam dari sekolah asal - jika masih belum mempunyai seragam MRSM).

* Pelajar lama TING. 4 dari MRSM KKB dan MRSM lain juga TERTAKLUK KEPADA PERATURAN sedia ada - HANYA PAKAIAN SERAGAM MRSM KUNING atau BIRU SAHAJA.

PELAN KE MRSM KKB DARI ARAH SELATAN, UTARA DAN PANTAI TIMUR

Sila lawati laman web www.mrsmkm.edu.my/kkb untuk merujuk peta ke MRSM Kuala Kubu Bharu.

* MRSM terletak di Kuala Kubu Bharu, Hulu Selangor dan BUKAN di Ulu Yam (Sek. Men. Sains Hulu Selangor - SEMASHUR) - ini kerana pernah berlaku kekeliruan tempat sebelum ini.

Bagi mereka yang datang dari arah Utara dan melalui Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), susur keluar adalah di Tg. Malim atau Bt. Beruntung atau melalui jalan lama Ipoh-KL. Tg. Malim-arah Kuala Lumpur - KKB. Dari Bt. Beruntung-Rasa-Ampang Pechah. Dari Selatan susur keluar di Rawang atau Bt. Beruntung (Bt. Beruntung - alternatif untuk mengelakkan kesesakan di Rawang). Sementara dari Kuala Lumpur boleh melalui jalan Ulu Yam-Batang Kali -Rasa - Ampang Pechah atau Selayang-Rawang arah ke Utara (Ipoh). Dari Pantai Timur, boleh menggunakan laluan Genting-Batang Kali-Ampang Pechah.

* perjalanan dari Rawang ke KKB mengambil masa lebih kurang 30 minit (jika perjalanan lancar dan tiada kesesakan di Rawang). 'Landmark' utama adalah Darul Quran (berhadapan SMK Ampang Pecah - DQ sebelah kiri anda jika dari KKB dan sebaliknya jika dari Ampang Pechah). Ambil susur kanan dan akan melalui PLKN/Kem Bina Semangat-MRSM. MRSM terletak bersebelahan IKBN Peretak.

BARANG LARANGAN
Peringatan : pelajar DILARANG membawa barang-barang keperluan yang berharga/berjenama dan juga TELEFON BERKAMERA*. Diingatkan juga supaya tidak membawa pakaian, kasut dan barang-barang yang tidak penting kerana 'locker' dan bilik tidak mampu menampung barang yang banyak. Pastikan yang penting dan perlu sahaja. Setiap bilik menempatkan empat orang pelajar dan hanya menyediakan KEMUDAHAN ASAS. Walaupun begitu, kami sedaya upaya cuba memberikan keselesaan kepada semua.
*dibenarkan membawa kamera dengan bersyarat
BAYARAN YURAN

Terdapat pertambahan jumlah bayaran seperti makanan dan yuran keahlian Muafakat. Kepada ibu bapa yang pernah belajar di MRSM atau mempunyai anak belajar di MRSM, diharap tidak mempertikaikannya memandangkan jumlah sebelum ini telah lama dikenakan dan kenaikan berdasarkan keadaan semasa. Jumlah bayaran telah DITETAPKAN oleh pihak MARA dan kami di MRSM hanya mengikut arahan. HARAP MAKLUM.

* kepada yang tidak berkemampuan, bayaran boleh ditangguh atau dibuat secara ansuran.

Kepada pelajar-pelajar BAHARU - SELAMAT DATANG...!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan