Ahad, September 25, 2011

BLACKOUT BLACKOUT BLACKOUT

Malang dan seribu kali malang...entah apa yang tidak kena agaknya pada bulan ini sahaja kalau tidak silap sudah empat kali berlaku kejadian bekalan elektrik terputus. Pertama adalah semasa cuti Hari Raya Aidilfitri yang lepas...mungkin kebanyakan warga maktab/pelajar tidak perasan kerana berada di kampung.
Dan malam tadi adalah kali keempat, bermula kira-kira jam 12.15 tengahmalam hinggalah awal pagi, kira-kira jam 5 pagi. Situasi ini lebih teruk daripada ketika maktab mula dibuka pada tahun 2002 dahulu.
Dengan maktab berada dalam kapasiti penuh, peperiksaan yang kian menjelang dan pelbagai faktor lain yang kritikal, kejadian bekalan elektrik terputus ini tidak seharusnya berlaku apatah lagi berulang-ulang seperti ini.
Mungkin sedikit keterlaluan untuk mengatakan perkara ini lebih kerap berlaku sejak operasi pejabat TNB Hulu Selangor dipindahkan ke Jalan Maxwell, Rawang tapi begitulah hakikatnya.
Juga sedikit menghairankan apabila lampu-lampu jalan di IKBN Peretak yang bersebelahan dengan maktab kembali menyala sedangkan bekalan elektrik kelihatannya masih belum dipulihkan(aduan ke 15454 mengatakan pencawang di Rasa mengalami masalah dan akan mengambil masa yang lama untuk dipulihkan). Rupa-rupanya pihak IKBN Peretak dan juga Kem Bina Semangat lebih bersedia dengan memasang generator siapsedia bagi menampung penggunaan elektrik sepanjang bekalan terputus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan